Sponsor

duminică, 2 august 2009

Orange Romania, umar la umar cu Vodafone la scaderi

Orange Romania a raportat o scadere a veniturilor de 16,7% in al doilea trimestru al anului, pana la 267 milioane de euro, in contextul unui mediu economic dificil si al unei presiuni sporite a preturilor. Evolutia Vodafone Romania, principalul rival pe piata locala, a fost similara, compania incheind primul trimestru fiscal, corespunzator perioadei aprilie-iunie, cu o reducere a veniturilor din servicii de 17,3%.

Orange Romania, cel mai mai mare operator din piata ca numar de utilizatori, a raportat, in prima jumatate a anului, venituri de 531 milioane de euro, in scadere cu 15,4% fata de perioada similara din 2008, continuand tendinta negativa din primul trimestru al anului.

"Suntem multumiti de evolutia numarului de clienti in trimestrul al doilea si de veniturile a caror rata de scadere trimestriala s-a stabilizat. Veniturile Orange Romania au crescut in T2 fata de T1, in ciuda unui climat economic inca incert. Suntem decisi sa mentinem aceasta tendinta si sa atragem noi clienti si in urmatoarele trimestre", a declarat Thierry Millet, CEO Orange Romania.

Operatorul a raportat, in prima jumatate a anului, venituri de 531 milioane de euro, in scadere cu 15,4% fata de perioada similara din 2008. La jumatatea anului, operatorul avea 10.354.000 de utilizatori, in crestere cu 2,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Orange reuseste astfel sa readuca pe crestere numarul clientilor, adaugand 236.000 de utilizatori in ultimele trei luni, dupa un prim trimestru al anului, soldat cu prima restrangere a bazei de utilizatori. In al doilea trimestru al anului, oficialii companiei spun ca numarul de clienti a inregistrat o crestere, datorita noilor oferte pe segmentul prepaid, a imbunatatirii pachetelor pentru clientii business si a introducerii produselor exclusive online.

Si Vodafone a raportat, in perioada aprilie-iunie, o crestere a bazei de clienti de 5,2% fata de acelasi interval al anului trecut, ritm dublu fata de cel raportat de Orange, pana la 9.532.530 de clienti la sfarsitul lunii iunie. Din numarul total al clientilor Orange, aproximativ 2,2 milioane utilizeaza, potrivit oficialilor, si serviciile de date mobile in banda larga, numar in crestere cu 97% fata de perioada similara a anului 2008. Evolutia a fost sustinuta de ofertele comerciale, de ofertele integrate cu laptopuri, de diversificarea gamei de smartphone-uri si de dezvoltarea intensa a retelei de broadband din ultimele luni. In prezent, serviciile HSDPA 3,2 deservesc clientii din peste 700 de localitati din toata tara si HSDPA 7,2, in 35 de localitati.

Venitul mediu anual pe utilizator a ajuns, la sfarsitul lunii iunie, la 108 euro, fata de 114 euro in primul trimestru al anului, respectiv 124 de euro in perioada aprilie-iunie din 2008. Spre comparatie, ARPU (venitul mediu pe utilizator) lunar Vodafone a urcat de la 8,2 euro in primele trei luni ale anului la 8,3 euro in perioada aprilie-iunie. Potrivit unui raport fiscal al grupului France Telecom, in pofida unei reduceri continue a costurilor, marjele de profit operational pe segmentul Rest Of the World au scazut in primul semestru cu 1,4 puncte procentuale, afectate cu aproximativ 30 milioane de euro de masurile de reglementare, cu 40 milioane de euro de rezultatele defavorabile din Romania, sau de noile operatiuni din Kenya, Uganda si Armenia.

Cheltuielile de capital ale grupului pe segmentul Rest Of the World (ROW) au scazut, in special in Romania, fata de o stabilitate generala la nivelul altor tari. O situatie similara se regaseste si in cadrul grupului Vodafone, unde cresterea raportata de Vodacom, operator din Africa de Sud in care Vodafone si-a crescut participatia cu 15%, a fost stearsa de diviziile din Romania si Turcia, principalele motive de scadere pe piata locala fiind, potrivit reprezentantilor Vodafone, concurenta crescuta si deprecierea leului fata de euro.

Veniturile segmentului ROW ale France Telecom au scazut cu 0,2% in prima jumatate a anului, pana la 4,112 miliarde de euro, in timp ce, daca Romania ar fi fost exclusa din calcule, operatiunile ar fi crescut cu 2,5%, pana la 3,582 miliarde de euro.

La 30 iunie 2009, grupul France Telecom avea 186 milioane de clienti, in crestere cu 6,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Business Standard

0 comentarii: