Sponsor

marți, 11 august 2009

Femeile sunt sefi mai duri, concediaza cu sange receData

Femeile sunt sefi mai duri, isi supravegheaza excesiv subordonatii, concediaza cu sange rece si, atunci cand sunt in numar prea mare intr-un consiliu de administratie (CA), profiturile si valoarea de piata ale companiei se diminueaza. Aceasta se intampla deoarece colegii lor le privesc cu neincredere - sunt in mare concluziile unei cercetari facute in Marea Britanie.

"Trebuie sa recunosc ca, declarata sau nedeclarata, exista o neincredere in femei (cele cu functii de conducere in companii - n.r.) si prejudecata ca ele sunt sexul slab", ne-a confirmat Mihaela Forgaciu, membru in Consiliul de Administratie al HR Club Romania, care reuneste experti in resurse umane. Opinia lui Forgaciu o confirma pe cea a studiului realizat de cercetatori de la London School of Economics si Universitatea din Queensland, asupra performantelor economice a 2.000 de companii britanice, intre 1996 si 2003.

Cercetatorii au observat cum, cu cat era mai mare numarul de femei intr-un consiliu de administratie, cu atat scadeau si profiturile unei companii, arata The Daily Mail. Iar aceasta se intampla in ciuda faptului ca femeile erau mai constiincioase, avand mai putine absente din sedintele de consiliu decat colegii lor barbati. Explicatia gasita de cercetatori a fost aceea ca, departe de a "destinde atmosfera", prezentele feminine in consilii fac sedintele mai incrancenate, astfel ca directorii executivi se simt supravegheati excesiv si mai amenintati. Barbatii se simt intimidati si, nu o data, s-a dovedit ca, pe buna dreptate, o femeie manager ii concediaza mai rapid, fara prea multe remuscari, decat un barbat.

Mai multe femei, o comunicare deficitara

Intr-un "board" (CA) cu multe femei, membrii tind sa aiba mai multe secrete unii fata de altii si sa se priveasca neincrezatori, climat care ajunge sa dauneze performantelor firmei. Daca barbatii socializeaza frecvent (la golf, yachting, pescuit, vanatoare etc), femeile din consiliile de administratie nu au acces la acele reuniuni informale, nici nu socializeaza intre ele. "Este important sa stii sa vorbesti despre fotbal sau golf. E important sa stii ce rezultat a avut Manchester aseara", pentru a putea sa iei parte la discutiile barbatilor, crede Forgaciu, fosta membra a boardului de la Raiffeisen Bank si Banca Romaneasca. Deficitul de comunicare aduce rezultate proaste firmei la toate nivelurile, cu atat mai mult la nivel de top management, desi autorii studiului atrag atentia ca nu se poate trage concluzia pripita ca femeile sunt "vinovate".

Integral in Gandul

0 comentarii: